'Milliyet Farkı' skandalında özür geldi. Bakanlık harekete geçti

 Alanya Haber giriş: 29 Nisan 2024, Pazartesi 09:34., Güncelleme: 7 ay önce
'Milliyet Farkı' skandalında özür geldi. Bakanlık harekete geçti
Abone ol

Antalya'daki Lara Limak Hotel yönetimi, yabancı bir internet sitesinden daha uygun fiyatlı olduğu için rezervasyon yaptırmış ve hotele giriş yaparken Türk olduğu gerekçesiyle kendisinden 120 euro(4 bin 178 TL) 'milliyet farkı' tahsilatı yaparak bir skandal imza atmıştı. Hotel yönetiminden yapılan özür açıklaması 'özrü kabahatinden büyük' dedirti; Öngöremedik

Türkiye'den rezervasyon yapıldığında daha fazla fiyat istendiğini gören bir Türk vatandaşının İngiltere'deki bir siteden Antalya Lara'daki Limak Hotel için daha ucuza rezervasyon yapıldığını fark etti.. Otel yönetimi fiyatların İngilizlere özel olduğu gerekçesiyle otele giriş yapan Türk vatandaşına 'milliyet farkı' yazan bir faturada 120 euro(4 bin 178 TL) ekstra ücret tahsiL etti.. Skandal olay sosyal medyada kısa sürede yayıldı ve büyük tepki çekti.

'Milliyet Farkı' skandalında özür geldi. Bakanlık harekete geçti
'Milliyet Farkı' skandalında özür geldi. Bakanlık harekete geçti

MİLİLYET FARKINI 'ÖNGÖREMEDİK'

Tepkilerİn ardından bakanlık inceleme başlatırken Lİmak Otel'den bir 'özür' açıklaması geldi. Yapılan açıklamada 'Miliyet farkı'  ibaresi için 'öngöremediğimiz bir ifade' oldu denildi.

Limak Lara Otel'den olaya ilişkin açıklama

Antalya'da bulunan Limak Lara Otel, olayın sosyal medyada yankı bulması ardından açıklama yaptı.
Otelin paylaştığı açıklama şöyle:

Bugün medyada yer alan Limak Lara Otel ile ilgili bir haber nedeniyle açıklama yapma ihtiyacı doğmuştur. Hepimizi üzen, teyit edilmemiş bilgilere dayalı içeriklerle ilgili kamuoyunu bilgilendirmek istiyoruz. Öncelikle yanlış anlaşılmalara sebep olan ‘milliyet farkı’ ifadesi nedeniyle kamuoyundan samimiyetle özür diliyoruz.

'Milliyet Farkı' skandalında özür geldi. Bakanlık harekete geçti
'Milliyet Farkı' skandalında özür geldi. Bakanlık harekete geçti

Amacını aşan bu ifadenin dikkatsizlik nedeniyle ve hassasiyetler öngörülemeden kullanılması hepimizi derinden üzmüştür. Hizmet verdiğimiz alanda eşitlik kavramına aykırı herhangi bir ayrımcı tutum ve davranış söz konusu olamaz.

Habere konu olan yanıltıcı rezervasyon 14 Nisan 2024 tarihinde İngiltere üzerinden bir web sitesinden Türkiye’den iki kişi adına yapılmıştır. Misafirlerimiz otele geldiklerinde bir kişinin Romanya vatandaşı olduğu, rezervasyonun Türkiye’den yapılmış gibi gösterildiği, yanlış bilgi beyan edildiği anlaşılmıştır. Bunun üzerine fiyat farkı oluştuğu misafirlerimize aktarılmıştır. Bölgesel ve dönemsel kampanyalar nedeniyle bu tür fiyat farkları oluşabilmektedir. Konu bu nedenle ortaya çıkan fiyat farkı iken tutarın ‘milliyet farkı’ olarak yansıması olayın kapsamını değiştirmiştir.

Yanlış anlaşılan ifade nedeniyle en içten özürlerimizi tekrarlıyor, konuyu kamuoyun takdirine sunuyoruz.

Saygılarımızla

Bakanlığın yaptığı açıklama şöyle:

Antalya'da bir otelde yaşanan ve sosyal medyaya da yansıyan otel rezervasyonuna yönelik olarak Bakanlığımızca otelden resmi savunma istenmiş ve yapılacak denetim için kontrolör görevlendirilmiştir. Otelde yapılacak denetim ve incelemenin ardından yasal mevduat gereği gerekli cezai işlem uygulanacaktır.