İşte Gezici Araştırma'ya göre Alanya'da son durum
Türkiye Genelinde yaptığı araştırma ve anketlerle bilinen bağımsız araştırma kuruluşu Gezici, Alanya Belediye Seçimleri için 1-2-3 Mart 2024 tarihleri arasında 18 yaş ve üstü, yaklaşık yarısı kadın olmak üzere toplam 5773 katılımcı ile yüz yüze yapılan anket araştırmasına göre CHP Adayı Osman Tarık Özçelik en yakın rakibiyle arasında farkı 6 puana çıkarıyor. Ankete göre İYİ Parti Adayı Şahin 16,5 oranla 3. sırada yer aldı.
Alanya genelinde sosyal, ekonomik, politik ve kültürel konular ile ilgili seçmenin tercihlerini sorunlarını belirlemek üzere
1-2-3 Mart 2024 tarihlerinde Gezici Araştırma Merkezi tarafından yapılan anket ve araştırma çalışmasının detaylarına göre en yakın rakibi mevcut belediye başkanı ve Cumhur İttifakı ortak adayı MHP'li Adem Murat Yücel'in yaklaşık 6 puan önünde görülen CHP Adayı Osman Tarık Özçelik Alanya'da seçimi kazanıyor.
Yine Gezici'nin Alanya'da geçtiğimiz Aralık ayı içinde yaptığı ankete göre; %15 olan orana 1,5 puan daha ekleyen İYİ Parti Adayı Mehmet Şahin'in %15.5 ile 3. sıradaki yerini koruduğu görülüyor.
Soru: Araştırmaya Katılan Halkın Mart 2024’te Yapılacak Yerel Seçimlerde ALANYA Belediye Başkanlığı
İçin Hangi Parti Adayına Oy Verecek ?
Araştırmaya katılan halkın Mart 2024’te yapılacak yerel seçimlerde ALANYA Belediye Başkanlığı için hangi parti adayına oy vereceğine ilişkin dağılım incelendiğinde % 43.1’i CHP adayı Osman Tarık Özçelik’e oy vermek istediğini ifade edildi. AK Parti ve MHP ortak adayı Adem MuratYücel’e ise halkın % 37.2’si oy vermek istediğini, İYİ Parti adayı Mehmet Şahin'e % 16.5 oranında bir seçmenin destek verdiği görülüyor.
'ALANYA BELEDİYESİNİ DAHA İYİ KİM YÖNETİR?'
'Alanya Belediyesini kim daha iyi yönetebilir' sorusuna ise halkın % 48.8’i Osman Tarık Özçelik,. % 29.2’si ise Adem Murat Yücel dediği, % 14.3’ü ise Mehmet Şahin dediği görülüyor.
Seçmenin % 7.7’si ise kararsız
Araştırma TÜİK 2019 Yerel Seçim Sonuçları ve 2023 Milletvekili Genel Seçim Sonuçları dikkate alınarak, Alanya Genelini temsil edecek nitelikte oluşturarak düzenlenmiştir. Araştırma 18 yaş ve üstü seçmen nüfusunu temsil eden, yaklaşık yarısı kadın olmak üzere toplam 5773 katılımcı üzerinden yürütülmüştür. Yapılan çalışmada tüm veriler hanelere gidilip yüz yüze görüşme metodu ile toplanmıştır. Örneklemin seçilmesinde, kota yöntemi kullanılıp, görüşülecek katılımcıların belirlenmesinde ise cinsiyet ve yaş kotası uygulanmıştır.